نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
سرخط خبرها

کاهش ریسک سکته با روغن‌های گیاهی

  • کد خبر: ۸۷۴۰۱
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۰
کاهش ریسک سکته با روغن‌های گیاهی
نتایج یک مطالعه مقدماتی نشان می‌دهد: کسانی که روغن‌های گیاهی را به عنوان منبع چربی خود ترجیح می‌دهند، معمولاً در طول سال‌ها با خطر سکته مغزی کمتری مواجه هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، این مطالعه که بر روی بیش از ۱۰۰ هزار کارشناس سلامت انجام شد، نشان داد کسانی که روغن‌های گیاهی و سایر غذا‌های گیاهی را به عنوان منبع چربی خود ترجیح می‌دادند، معمولاً در طول سال‌ها با خطر سکته مغزی کمتری مواجه هستند.

به طور کلی، ۲۰ درصد از افرادی که بیشترین مصرف چربی‌های گیاهی را داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف این چربی‌ها را داشتند، ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی در طی ۲۷ سال بودند.

در سوی دیگر این طیف، افرادی بودند که بیشتر چربی رژیم غذایی خود را از گوشت دریافت می‌کردند. ۲۰ درصدی که بیشترین مصرف این نوع چربی‌ها را داشتند، ۱۶ درصد بیشتر در معرض سکته مغزی بودند.

«فنگلی وانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می‌گوید: «بسیاری از مطالعات به رابطه بین چربی رژیم غذایی و خطر سکته پرداخته اند. یافته‌های ما طرفدار جایگزینی چربی گوشت گاو با روغن‌های گیاهی مانند زیتون، سویا یا ذرت است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «افرادی که چربی‌های گیاهی زیادی مصرف می‌کنند، احتمالاً کار‌های دیگری نیز مانند خوردن میوه‌ها و سبزیجات، ورزش کردن و سیگار نکشیدن را انجام می‌دهند.»

به گفته محققان، اثرات منفی چربی اشباع شده بر سلامتی احتمالاً باعث افزایش خطر سکته مغزی در میان طرفداران گوشت قرمز می‌شود. در مقابل، افرادی که به چربی‌های گیاهی علاقه دارند، احتمالاً چربی اشباع کمی مصرف می‌کنند.

محققان تاکید می‌کنند رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات پر فیبر و ماهی، مواد مغذی مورد نیاز افراد برای حمایت از سلامت قلبی عروقی را تأمین می‌کند.

منبع: جام جم آنلاین 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->